Porsche a dezvăluit noul Cayenne facelift. Cel mai mare SUV al producătorului german a trecut prin schimbări importante atât la exterior, cât și la interior.
Cea de a treia generație a SUV-ului Porsche Cayenne a primit un facelift important. După o serie de teasere, producătorul german a dezvăluit oficial actualizarea pregătită pentru Cayenne. Actualizările includ o restilizare a exteriorului, un design revizuit al tabloului de bord și îmbunătățiri semnificative pentru trenurile de rulare.
Exteriorul noului Cayenne nu este o revoluție, ci mai degrabă o evoluție, dar este una suficient de importantă. Partea frontală se bucură de faruri LED Matrix ca dotare standard. Clienții pot opta și pentru faruri LED Matrix HD. Bara frontală are un aspect mai robust, iar aripile din față și capota au fost reproiectate pentru a face mașina să arate, potrivit celor comunicate de Porsche, „mai atletică”. Îndreptându-ne atenția către partea din spate, regăsim noi stopuri care se întind pe toată lățimea hayonului, împrumutând din nou limbajul de design folosit la Porsche Taycan. De asemenea, suportul numărului de înmatriculare a fost mutat de pe hayon pe bara de protecție, ceea ce oferă mașinii un aspect mai curat.
Cealaltă mare schimbare este legată de interiorul lui Cayenne. Noul design se inspiră din cel regăsit pe Taycan-ul electric. Porsche a păstrat destul de multe butoane fizice la bordul noului Cayenne, ceea ce ar trebui să fie un semn bun, mai ales pentru cei ce preferă comenzile fizice. De asemenea, selectorul transmisiei a fost mutat de pe consola centrală pe bord.
Șoferul beneficiază de un tablou de bord complet digital de 12,6 inch, iar sistemul de infotainment se bucură de un afișaj de 12,3 inch ca dotare standard. Există un afișaj pentru pasageri de 10,9 inch disponibil ca opțiune, iar acesta poate afișa date de performanță, poate oferi acces separat la comenzile sistemului de infotainment și, în funcție de piață, opțiunea de streaming a conținutului video. O folie specială asigură faptul că șoferul nu poate vedea acest afișaj.
În Europa, noul Cayenne debutează cu trei versiuni diferite de motor. Versiunea de bază a lui Cayenne vine cu un motor V6 turbo de 3.0 litri. Motorul generează acum generează 353 CP și 500 Nm, cu 13 CP și 50 Nm mai mult decât înainte.
Cayenne S renunță la propulsorul V6 în favoarea unui motor V8 de 4,0 litri. Cu o putere maximă de 474 CP și un cuplu de 600 Nm, cu 34 CP și cu 50 Nm mai mult decât predecesorul său, noul Cayenne S accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,7 secunde. Viteza maximă este de 273 km/h.
Motorul cu șase cilindri stă la baza grupului de propulsie al lui Cayenne E-Hybrid. În combinație cu un nou motor electric care a fost îmbunătățit și dezvoltă acum 176 CP, puterea combinată crește la 470 CP. Capacitatea bateriei este acum mai mare, crescând de la 17.9 kWh to 25.9 kWh și, în funcție de nivelul de echipare, o autonomie pur electrică de până la 90 de kilometri este acum posibilă.
În cele din urmă, motorul V8 twin-turbo al lui Turbo GT, care rămâne nava amiral a gamei și este disponibil doar în stilul coupe de caroserie, produce 659 CP, cu o viteză maximă de 302 km/h și accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 3,3 secunde.
În viitor, Porsche Cayenne va primi și o versiune electrică.